Käradagbok ; jag är den jag är!

Hej babes ! Gissa om "porvplåtningen" gick bra va?;) hihi det ni! *HOPPAR UPP & NER !*
Ska jag bli modell nu..? Kan ni ju gå och fundera på tycker jag :)
och en sak till också, jag är inte ute efter "kändisskap", jag vill bara vara lycklig och göra det bästa jag kan utav mitt liv..
och till alla er som tycker att ni känner mig och tjatar om hur mycket jag har förändrat,s that's SO bullshit!


Inte den samma som jag var då..?


En annan person bakom bloggen..?


Uppmärksamhet-fjortis?


Kompis player..?


Falsk..?


Tjejen-som-inte-klarar-sig-utan-killarna-i-fem-minuter..?


Heartless..?

Var, när och varför skapas rykten? Är det när en människa är trött på allting annat i sitt liv och inte har annat att göra än att skapa rykten om dem runt omkring sig? Hur lång tid tar det att tänka ut ett sådant rykte? Kan vem som helst verkligen göra det? Tillochmed tjejen aKa the pop-princess? När man har tänkt ut ryktet, ska man överdriva allting då? som man gjorde på träslöjden i fyran, innan man blev klar med sin trälåda, fick man slipa bort alla små kanter, alla ojämnheter, så att den till slut skulle bli helt slät och fin? Är det så man gör med ett rykte också? Slipar bort alla dem "onödiga" små sanningarna som bara förstör historian, man kanske slipar bort alla detaljer, så att ryktet blir så stort och slät som möjligt ..? Berättar man för alla man känner, eller kanske bara för en person, och säger; Säg inte det här till någon, men egentligen vet jag att du aldrig skulle göra det.. och när nästa dag hela skolan får reda på det då? Då tittar den personen bara på kompisen den skvallrade till och undrar "Berättade hon?" och "Vad händer nu?" och kanske också "Sa hon att det var jag som sa det här?" . Personen kanske tillochmed blir lite sur på sin kompis, men efter ett tag glömmer den nog allt, och bryr sig inte längre.. "ingen misstänker nog mig ändå.." tänker den.
Men hur känns det för den som ryktet handlade om? För den som aldrig fick dem små detaljerna som fick allting att låta logiskt och ställas på plats att höras? Förstår personen som hittade på allting hur det känns för den personen? Som bara är tyst och inte säger något, men får blickar och kvävda skratt från människor som knappt känner den..? Tror ni att personen tänker på att ryktet som den skapat nu har förändrat en annan människas liv?

Jag vet inte,
men jag hoppas och tror att ni som känner mig, som Cassie, Cas, Sandra, Casandra Holst eller någonting annat, verkligen förstår att jag är den jag är, inte den som personen utan liv vill att jag ska vara, och jag kommer aldrig att förändra min personlighet, inte för någon. Tack för det.

Pussarhörrni!
// Cassie

Kommentarer
Postat av: Delilah

Sjukt bra skrivet Casandra , jag vet vem du är gumman, jag skulle aldrig tro på något dumt rykte från någon liten fjortis .

Jag älskar dig , nu&föralltid gmn ! (L)

/ Delilah

2009-08-28 @ 14:10:18
Postat av: sara

Fin blogg

2009-08-29 @ 14:17:46
URL: http://suuugar.blogg.se/
Postat av: Melie

hello tjejen!

det här var jätte bra skrivet måste jag bara säga, duär helt fantastisk, läser din blogg dag in och dag ut, och det kommer jag alltid att göra! Kramar från mig ( du har min msn där uppe ifall du vill svara, för jag har ingen blogg ^^)

2009-08-29 @ 14:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0