Cassie tipsar

Haha, bara för att jag är SÅ trött på wannabes, ska jag visa er hur man skaffar sig en stil, i 7 enkla steg! *suck*

STEG 1
Ställ dig i badrummet och kolla på dig själv i spegeln (eller någon annanstans där du har spegel).
Hur vill du se dig själv, hur vill du att andra ska se dig själv?
Tänk.


tänk inte bara på att välja en stil som är så nära kompisens som möjligt, alla är faktiskt olika..

STEG 2



När du har kommit på hur du är / vill bli som person, kan du tänka på utseendet, är det något du vill förändra? Gör det! Det kan aldrig skada att förnya utsidan på något sätt.
Då menar jag såklart inte att man ska förändra sitt hela jag, att vara sig själv är viktigt :) .



STEG 3
Har dina gamla kompisar tröttnat på dig.. eller du på dem?
Försök att vara social och skaffa dig nya vänner / vän, i värsta fall, byt umgänge,

Vänner som behandlar en som skit är inget å ha. (;

STEG 4
Våga vara dig själv, dina vänner och alla andra måste få se ditt riktiga jag. Och det är bäst att göra i början, annars kommer du nog väldigt ofta få höra kommentarer som "du har förändrats" och liknande :),
att älska sig själv, är inte bara ord! *host!*

Sånn är jag, hata eller älska mig.

STEG 5
Tänk på att alltid försöka lösa "problemen", som te.x med vännerna. Vill du slippa folk som pratar skit om dig 24/7 så försök att prata med dina kompisar om eran vänskap, gör du några fel? Om inte, var hård, stå på dig, INGEN kommer någonsin att älska dig om inte du själv gör det tjejen, okej?


Varje steg jag tar, tar jag med stil.

STEG 6
Kom ihåg, det är väldigt sjukt och hemskt jobbigt när en människa tror att just hon eller han är den bästa, "The king", så är det många som tror, det är onödigt barnsligt att gå runt och säga att man är bäst, okej att ha självförtroende är bra, det är faktiskt jätte bra. Men det behöver man inte tala om för alla andra. En person som har bra självförtroende och älskar sig själv på riktigt skulle aldrig gå runt och skryta om det, det är liksom steget under, det är så wannabe. Dock finns det som sagt inte många med riktigt självförtroende, mest folk som Lösabajset Nilsson med fejk självförtroende inför bloggen :) .

Chilla ner med skrytet, tack!

STEG 7
Nu när du är klar med din stil, kom ihåg att ofta satsa på detaljer som du tycker är lite "dig" , te.x färger du gillar behöver du inte bara ha på kläderna, våga sätta in två eller tre slingor löshår i mörklblå färg i håret? ;) Sen kom och säg "Jag skulle aldrig säga vart jag köpte dem här blåaslingorna, för då skulle bara en massa fjortisar härma mig.. happyhair.se"
hahahah, se till att synas helt enkelt! Och inte som "en i mängden" eller "kompisen till kompisen till kompisen som är kompis med.." utan som dig själv! :)


Till slut, gå ut och gör folket på stan osäkra!
GOGIRL!


Kommentarer
Postat av: elsa

aha okey, vart lite rädd och undrade vart världen är på väg om hon får massa lovers på hennes sida :)

2009-08-16 @ 15:53:05
URL: http://mestelsa.blogg.se/
Postat av: fanny

har du löshår eller? Och vart har du köpt det någon stans i sånna fall ? :)

2009-08-16 @ 23:53:42
URL: http://ffannyloriiin.blogg.se/
Postat av: Mummi

du är så klockren! (:

2009-08-17 @ 11:42:22
Postat av: kandie

Fan vikket grymt inlägg!

2009-08-18 @ 00:14:48
URL: http://kandie.blogg.se/
Postat av: m

skit bra skrivet !

2009-08-23 @ 12:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0